torsdag 27 september 2012

Att välja att avstå

Idag är det kick-off, resa med hemligt mål och innehåll, med vår enhet på jobbet, men jag är inte med. Konstig känsla att avstå när det sker roliga sociala saker, men ändå skönt när jag bestämt mig. Förra resan var jag i planeringsgruppen, å det var så kul! Den här veckan har varit rätt bra, men intensiva arbetsdagar, ni vet när det där lilla extra händer och den fina planeringen inte riktigt håller. Nu reder jag ut situationen på jobbet, men får igen det på natten när hjärnan går i spinn. Det är en märklig känsla, som om jag inte är delaktig, hjärnan spinner runt runt av  sig själv och det är närmast hopplöst att få den att lugna sig, det är bara att växla ner, vila å vänta på lite ny balans. Närmaste månaden kommer jag växla upp ett litet steg, inte jobba mer tid, men ha lite mer ansvar. Först är det tre förmiddagar med ordinarie smärthanteringskurser, å sen, sen är det dax! Den 22-26 okt är jag en av kursledarna till Basal Kroppskännedom i Aktivitet. Så nu gäller det att vara smart å spara på all energi som nånsin går och tyvärr är ju sociala tillställningar något av det som kostar mest...

Sånt är livet just nu :-)

/Pernilla


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar